Дори по-лошо? Той може да е толкова изтощен, че дори централното отключване да не се активира. Ситуацията е неприятна, особено когато се случи рано сутрин, когато работният ви ден трябва да започне. Причината може да е тривиална – възможно е да сте забравили да изключите някоя светлина. В този случай е достатъчно само да помолите някой съсед да ви даде ток или пък да свалите акумулатора и да го заредите, а вие да се движите с други коли или вид транспорт. Няма да се нуждаете от допълнително измерване на утечка или нещо повече.

Причини за проблем с батерията

Еднократният случай не е толкова стряскащ, но е лошо, ако този вариант се повтаря многократно. В този случай трябва да помислите защо вашият автомобил се държи по този начин и първото, което най-лесно можете да направите е да направите измерване на утечка. Причините могат да бъдат няколко, например износването на батерията, повреда на алтернатора, неизправност на стартера или утечка на токовете. Защо е нужно това измерване на ампеража? За да разберете какъв е проблемът и да минимизирате възможността той да се появи отново.

Действия при измерване на утечка

Първо трябва да пристъпите към измерване на акумулатора. Възможно е тук да е разковничето, особено ако го ползвате повече години. И тук ви е нужен мултицет – малкият уред е създаден за безпроблемно мерене и откриване на утечка. Ако се питате „как да измеря консумацията на ток“, то трябва да направите следното – махнете клемите на батерията, оставете я настрана за няколко часа и проверете напрежението на контактите. Важно е да спазвате полярността при измерване на утечка, а именно – плюс към плюс и минус към минус. Максималната допустима стойност на напрежението при измерване е 12,65V.

Ако превозното средство има голям пробег, причината често може да е повреда на алтернатора. По правило на таблото трябва да се появи подходящо предупреждение, но понякога може да не го забележим. Стартерът също може да е причината, т.е. поради износения лагер или задръстване на втулка/втулка, той започва да отнема повече мощност при завъртане. В такива случаи трябва да смените резервна част с нова или да я възстановите в автосервиз.

Ако вашето измерване не е открило нито един от проблемите, изброени по-горе, трябва да преминете към следващата стъпка - търсене на токове на утечка. Възможно е да има токове на утечка поради следното:

  • замърсяване и окисляване на клемите на батерията;
  • повреда на изолацията на окабеляването на автомобила;
  • неправилно свързване на допълнително оборудване (автомобилно радио, алармена система).

Първите два проблема могат да бъдат определени визуално, а за проверка на последния ще ви е необходимо допълнително оборудване за тестване. Отново можете да използвате обикновен мултицет за измерване на утечка.