Еднопосочните са по-добри за мощните автомобили, които предполагат развиване на по-висока скорост, от тези със симетрични или асиметрични шарки на протектора. Те отвеждат водата ефективно за отлична устойчивост при аквапланинг и осигуряват спортно представяне на сухи повърхности.
При колелата с посока на движение има стрелка на страничната стена - когато са правилно монтирани, стрелката сочи към предната част на автомобила. Ако гумите с посока се монтират назад, няма да получите търсеното съпротивление при нужда от него. Ето затова направата на правилен монтаж е от значение. Когато имате подобни гуми с посока, можете лесно да сменяте предните със задните само от същата страна на колата.
Видове протектори
Най-често срещаната шарка на протектора на леките коли е симетрична. Левият и десният блок на протектора се отразяват един на друг, а каналите и кухините сочат в множество посоки. Както летните, така и зимните гуми използват този тип шарка.
Асиметричните протектори комбинират горните две шарки, за да предложат добро сцепление на сухи, мокри или заснежени пътища, което прави типа протектор по-добър избор за използване през всички сезони.
Предимства и недостатъци
Гумите с посока осигуряват превъзходно управление при мокри или сухи условия. V-образният им протектор позволява водата да бъде изтласкана навън. Справят се по-добре при високи скорости. Повечето състезателни и спортни автомобили се движат с гуми с посока.
Основният недостатък е цената. Каучуковите смеси, използвани за направата им, предполагат висока цена в сравнение със стандартните аксесоари за леки автомобили. Освен това обикновено имат по-кратък живот на протектора. И това е така, защото въртенето включва допълнително съпротивление, а не защото протекторът не е издръжлив.
Как да разпознаем зимни гуми
Гумите със символ на планина с три върха и снежинка на страничната стена осигуряват най-доброто сцепление при зимни условия. Те са съставени от каучукова смес, която остава мека при ниски температури. Те също имат агресивен дизайн на протектора за допълнително сцепление върху сняг и лед.
Кога се слагат летни и зимни гуми
Препоръчително е летните да се слагат, когато температурите се задържат над 7 градуса по Целзий. Обикновено това се случва в началото на месец април. Когато пък градусите се задържат няколко дни под тази стойност, то е време да се поставят зимните.