Карането на колело е страхотно занимание. Можете да го практикувате в горещ или пък зимен ден, та дори и когато вали. Колоезденето е спорт, който ще ви помогне да сте във форма. Би било чудесно за вашата фигура, ако замените лекия си автомобил с практичен велосипед. Предимствата са няколко – лесно и бързо бихте стигали до работното си място, защото ще избягвате успешно трафика, ще спестите от разходи за гориво, резервни части, поддръжка и други. 

Независимо дали сте запален колоездач или просто използвате колелото при нужда, то трябва да сте наясно с неговата технология. Трябва да натрупате основни познания за това как се сменят или ремонтират някои от най-основните му части, като верига, гуми, спирачки, степенка и т.н. За това не са ви необходими особено технически познания, просто трябва да сте любопитни и да имате желание да се научите. 

Монтажът на новата част не изисква кой знае какво майсторство. Можете да се справите сами с помощта на нашите съвети и почти никакви инструменти. Четете следващите редове, за да сте наясно с въпроса и да можете да се справите само, ако това се наложи.

За да я сложите на вашия велосипед си, то първо трябва да смените старата. Това се случва лесно, просто я премахнете от зъбците. Ако е нужно, можете да я разделите на части, като освободите снадката. Сега е времето да почистите и прегледате касетата и дали всички зъбци са симетрични. След като видите, че всичко е наред, то трябва да почистите с почистващ разтвор. Няма смисъл да пристъпвате към монтаж на чиста част върху мръсни зъбци.

Прекарайте новата верига през всеки един зъбец, през който е минала като сте я освобождавали. Веригата вероятно ще се нуждае от регулиране. С веригата около най-малкото зъбно колело (пиньон) и верижното колело, издърпайте краищата заедно, така че да се срещнат. Трябва ви максимално най-дългата дължина, като сте сигурни, че все още се усеща опън върху нея. В края на вашия монтаж съединете двата края на преден и заден накрайник с щифт, като отрежете с помощта на клещи. След монтаж използвайте лубрикант, за да смажете новата верига.

Защо веригата пада при висока скорост?

Като всяка друго велосипедна част, например спирачка, и тази се поддава на износ. Възможно е тя да е износена, да има огънато звено или пък да се е задръстила с мръсотия. Докато въртите вашите педали, бихте видели дали има проблем с шестгранката или пък с някоя шина. Редовната поддръжка на тази част от вашия велосипед ще ви спести монтаж след монтаж и ще гарантира нейната здравина. 

Може ли веригата да бъде прекалено дълга?

Както вече споменахме, при монтаж този елемент от вашето колело трябва да е с нужната дължина. Част, която е твърде дълга и съответно разхлабена, може да причини нейното постоянно падане или пък неконтролируема смяна на предавки. А ако бъде твърде къса? Подобна част може да причини още по-големи проблеми. 

Какво тегло може да издържи тази част?

Типичната велосипедна част има якост на скъсване от порядъка на 1000кг, ако е с правилен монтаж. Трябва да издържа на огромно напрежение продължение на часове без да се деформира.